Acht portretten van verschillende opvolgers laten zien dat zij elk een uniek verhaal hebben, in hun eigen bedrijf met hun eigen familie. Deze acht portretten laten zien dat het opvolgingsproces soms een spijkerbed blijkt.
In familiebedrijven is doorgaans veel te doen over de opvolging. De nieuwe generatie heeft zelden het gevoel dat ze in een gespreid bedje terechtkomt. In dit boek laten experts en opvolgers zien hoe dat komt en wat belangrijke stappen in het proces zijn: eerst het bedrijf in, en vervolgens naar een leidinggevende positie, maar ook de stap naar overname van het eigendom.
Welke problemen en twijfels duiken op, en hoe kunnen opvolgers de uitdagingen aanpakken? Wat doen ze als ze een zak geld krijgen aangeboden? Acht portretten van verschillende opvolgers laten zien dat zij elk een uniek verhaal hebben, in hun eigen bedrijf met hun eigen familie. Deze acht portretten laten zien dat het opvolgingsproces soms een spijkerbed blijkt. Een door de auteurs breed opgezet onderzoek onder opvolgers ondersteunt de verhalen met feiten en cijfers.
Koop het boek via Managementboek.nl (ebook) of Bol.com.
Inhoudsopgave
1. Het familiebedrijf, de opvolger en de opvolgingsmatrix
De kennis
2. De stap in het bedrijf
3. De stap naar leidinggeven
4. De stap naar eigendom
5. Onderzoek onder opvolgers in het familiebedrijf
De ervaring
6. Kim en Edward Tchai
7. Mirjam Jurg
8. Sander en Carolien van Delft
9. Edwin Besseling
10. Thijs Bochane
11. Bob Bruijsten
12. Christian Plug
13. Stefan Zodenkamp
14. Praktische tips voor de vier universele kernvragen
Toolkit Bedrijfsopvolging
De gratis toolkit van fiscalist François van der Hoff geeft praktische informatie over het gehele proces van bedrijfsopvolging.
Inhoud:
► Overzicht met tien praktische adviezen (e-mail)
► Voorbeeld BedrijfsOpvolgingsPlan (BOP)
► Processchema en 12-stappenplan
► Blijf op de hoogte via de digitale nieuwsbrief
We respecteren uw privacy en zullen uw gegevens niet aan anderen verstrekken.
Het aanvragen van de toolkit is gelukt! Controleer uw e-mail inbox.
Wij respecteren uw privacy.